.
دو ایرانی وزرای دولت جدید سوئد شدند
درکابینهی نخستین نخستوزیر زن سوئد، دو سیاستمدار ایرانیتبار هم به چشم میخورد. اردلان شکرابی وزیر پیشین تامین اجتماعی که در این سمت ابقا شده است، و خشایار فرمانبر به سمت وزیر انرژی و توسعه دیجیتال در کابینه جدید منصوب شده است.
اردلان شکرابی در یازده سالگی به همراه خانوادهاش به سوئد پناهنده شده، در سالهای گذشته نیز سمتهای مختلفی در دولتهای مختلف سوئد داشته و در کابینهی دولت جدید نیز ابقا شده است. شکرابی در اکتبر سال ۲۰۱۴ به عنوان وزیر اداره عمومی وزارتخانه دولت استفان لوفون انتخاب شد.
این حقوقدان و فعال حقوق بشر، در کنگره حزب سوسیال دموکرات سوئد به عنوان عضو علیالبدل در هیئت رهبری این حزب نیز برگزیده شده بود.
خشایار فرمانبر ۴۵ ساله و متولد شهر بوکان در آذربایجان غربی است.